En halv snes Tips til at starte en Import/eksport-forretning

Tænker på at starte en import/eksport-forretning? Jennifer Henzel, en certificeret Import/eksport handel Professional tilbyder disse tips til at komme i gang:
1. mange lande har oprettet kontorer (konsulater eller ambassader) i udlandet til fremme af eksport af deres varer. Konsulater vil forsyne dig med industrien mapper og meget mere. Ambassader er placeret i en nationens hovedstad og konsulater i forskellige byer. I mange tilfælde indeholder ambassade-websted mapper samt fabrikanten lister og et e-mail-link, som du kan bruge til sourcing
2. Hvis du vil importere varer, kommunikere med det pågældende lands konsulat beliggende i dit eget land. Hvis du er usikker hvad produkter andre landet ønsker, kan du få kataloger og lister over producenter.
3. Kontakt dit lands beskatning afdeling til at bede om registreringsnumre eller andre procedurer, som du skal følge. For eksempel, hvis du er canadisk, vil du kræve et registreringsnummer, udstedt af Canada told og beskatning agentur (CATA). Når du oplyse BILÆGGE af dine planer om at importere eller eksportere, udsteder de en udvidelse til din virksomhed. Dette tal bruges på alle relaterede dokumenter.
4. find ud af om licenskrav, hvis nogen. Mange lande har ikke licenskrav for de fleste produkter. Hvis du importerer eller eksporterer højrisikoprodukter (lægemidler, spiritus, kemikalier, vÃ¥ben, visse fødevarer og visse artikler i beklædning), kan du have en licens. “Jeg stærkt anbefale at folk starter med lav risiko elementer, der kan nemt handles og har færre barrierer som gaveartikler og forbruger varer,” sagde Henzel. “Visse industrier, som mejeriet, er bevogtet af lobbygrupper i nogle lande. Du vil blive konfronteret med kvoter og restriktioner.”
5. embargoer er handelshindringer sat op mod andre lande. Mange lande har embargo mod Cuba, f.eks. Først, skal du kontakte din egen regering for at afgøre, om der er restriktioner eller embargo mod det land, du overvejer. Næste, skal du kontakte det pågældende lands konsulat eller ambassade for at se om der er restriktioner imod varer fra dit land.
6. deltage i den lokale bestyrelser af handler (eller handelskamre, hvis der er ingen lokale Board of Trade). Ud over netværk har du adgang til forskning biblioteker og andre ressourcer, der vil tilbyde god handel oplysninger.
7. Brug toldklarerere. “SmÃ¥ virksomheder forsøger deres egen papirarbejde kan løbe ind i forsinkelser ved grænser. Hvis du laver en fejl, du kan fÃ¥ en bøde,”sagde Henzel. “En brugerdefineret mægler service er værd du betaler gebyret.”
8. NÃ¥r du eksporterer, forstÃ¥, at der er ingen løsning til forsendelse og told hÃ¥ndteringen, der vil arbejde i enhver situation. Hver aftale er forskellige. Hvert selskab og hvert sæt af produkter kræver et andet sæt af tjenester, eller en kombination af tjenester. Engagerende tjenester af en speditør er en mulighed. Speditører arrangere forsendelse og told for varer, der gÃ¥r til andre lande. “Du har til shop for disse tjenester og gøre din forskning,” forklaret Henzel. “Stille en masse spørgsmÃ¥l. Det er ikke anderledes end at købe et stykke af møbler. Du shoppe rundt første.”
9. være fortrolig med Incoterms, som bogføres til International Chamber of Commerce websted (). Incoterms er standard handel definitioner, der er bestemmende for hvert parti forsendelse og betaling ansvar. De to involverede selskaber forhandle Incoterms for hver aftale. De bedst kendte Incoterms omfatter EXW (ab fabrik), FOB (frit om bord), CIF (omkostninger, forsikring og fragt), DDU (leveret pligt ubetalte) og CPT (transport betalt til). “Du forhandle ifølge Incoterms,” sagde Henzel. “Du beslutter dig for hvem der betaler for shipping, hvem der betaler for forsikring, osv.”
10. Kontakt din bank oplysninger om remburser, den mest almindelige form for betaling når de handler internationalt. Med en remburs minimerer du din risiko fordi bankerne forsikre, at varerne er leveret før pengene er udvekslet. Som importør reducerer en remburs risikoen for at skulle forudbetale for varer, eller betale for varer, der er uforenelige med en beskrivelse af produktet i brevet. Som en eksportør har du købers bank garanti at du vil modtage betaling, forudsat du leverer varer som angivet inden for et aftalt tidspunkt.
11. deltage i handel missioner. Konsultere din Board of Trade eller lokale handelskammer for at opdage, hvad der er tilgængeligt.
12. Endelig, kigge på internettet efter oplysninger om international handel. Mange websteder tilbyder en bred vifte af oplysninger, som du kan få adgang til uden beregning, herunder Henzels websted (www.importexportcoach.com).

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *