Er koldt opkald døde?

Er koldt opkald døde? Og hvis love sendes for at sætte den til at hvile en gang for alle, hvordan vi genererer business fra nu af?
Udtalelser om emnet variere meget afhængigt af baggrunden for enkelt. For eksempel, er de fleste af de gamle-timere på vagt i prædike deres tro på, at den eneste mulige måde at lykkes i verden af salg er at foretage ikke mindre end halvtreds opkald hver dag. På den anden side yngre sælgere har tendens til at blive frustreret med dette temmelig hurtigt og begynder på udkig efter mere innovative måder at generere forretning.
Jeg blev lige mindet om hvordan indgroede denne kolde kaldende tro er. Jeg talte med en ven, som forlod en salg position med en stor købmand forarbejdning banken kun et par uger efter start. Årsagen? Han var forpligtet til at gøre et minimum af 400 kolde opkald hver uge og dokumentere sin aktivitet med visitkort. Han er meget erfarne og ved, hvordan man kan generere forretning uden at banke på 400 døre pr. uge og besluttet at drøfte de strategier, der har arbejdet for ham i fortiden med hans ledere. Deres svar? Dette er hvordan vi har gjort det fyrre år og vi er ikke ved at ændre.
Svar, efter min mening, er grunden til at vi ser registrere business konkurser i dag. Verden og vores økonomi har ændret sig og er at bryde ind i fed, unchartered område. Men forvaltningen af de fleste erhvervsorganisationer insisterer på at gøre tingene på den gamle måde, selv om den gamle måde producerer mindre og mindre resultater som tiden går.
Begrebet “Tilladelse Marketing” er langsomt, men sikkert ved at vinde popularitet, som den gamle idé “Afbrydelse Marketing” bliver mindre effektive og mere spild. Der er flere grunde til, hvorfor cold calling navnlig er blevet mindre effektive, når vi bevæger os længere ind i informationsalderen. Det ødelægger din status som en virksomhed lige. Det tvinger dig til at tilbringe tid med ukvalificeret kundeemner mens den kvalificerede dem køber fra din konkurrence. Det irriterer folk og er stadig anses for at være uhøflig og respektløst. Derudover det kan nu være ulovligt (og i flere stater har det været ulovligt i temmelig lang tid). Men vigtigst af alt, det ødelægger salg folks holdninger.
Hvor er de gode nyheder i alt dette? Nå, er den store nyhed, at hvis du begynder at bruge nye, innovative, “Informationsalderen” metoder til efterforskning, vil du blive miles foran dine konkurrenter, der spilder deres tid på irriterende mennesker med kolde opkald. I denne tidsalder med Internet og store kommunikationsnet, hvorfor i alverden ville nogen banke på døre eller gøre kolde telefonopkald til søger business?
Tænk på magten ved hånden: der er bogstaveligt talt snesevis af måder at bruge Web- og e-mail-for at lade tanken om tilladelse Marketing gøre sin magi. Tillade kunder til at hæve deres hænder og lade dig vide, de er interesseret. Begynd at finde, implementere og drage nytte af dette dristige, nye oplysninger alder befinder vi os i. Dine konkurrenter vil være dem stående i skifteretten og forklarer deres “gør-ikke-opkald” krænkelser til regeringen, mens du er lykkeligt at tage ordrer.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.